Egy jól elkészített honlap aranyat ér!

Design, megjelenés

Vagy ha aranyat nem is, de elégedett ügyfeleket biztosan.

Bizonyára Te is futottál már bele olyan weboldalba, aminél biztosra vetted, hogy ezt háttal állva készítette egy csapat begyógyszerezett kísérleti aprómajom.

Ha egy oldalnál már első ránézésre meg lehet mondani, hogy dilettáns kéz munkája, rögtön el is illan az első benyomás varázsa - ami egyébként az egyik legfontosabb üzenet, amit egy potenciális ügyfél számára közvetíthetsz!

Egy áttekinthetetlen, kaotikus, vagy feleslegesen túlbonyolított webfelület akár az érdeklődő beléd fektetett bizalmába is kerülhet, ami viszont már ténylegesen aranyat, vagyis profitot érhet.

Még ha a terméked valóban versenyképes is, erről mindenképpen meg kell győznöd a hozzád látogatókat.

Egy jól megírt, szakszerűen elkészített weboldal mindenek előtt gyors, és egyszerűen áttekinthető, felesleges sallangok és nem kívánt melléktartalmak nélkül a lényeget tárja az érdeklődő elé.

A spártai egyszerűség sem megoldás

A spártai egyszerűség sem megoldás

Persze az áttekinthetőség nem azt jelenti, hogy fehér háttér, fekete betűk, 14-es Times New Romannal szedve, csak a lényeg és más semmi; mert ha túl egyszerűre vesszük a formát, az ismételten azt a benyomást kelti, hogy amatőr munkával állunk szemben.

Nem kívánatos tartalom alatt ne a pluszinformációt, plusz képeket, leírásokat értsd, ezek mind-mind hasznosak, hozzájárulhatnak az érdeklődő meggyőzéséhez abban, hogy a Te termékedet, szolgáltatásodat válassza – magamról is pontosan tudom, hogy szívesebben teszem le a voksom valami mellett, amiről több mindent tudhatok meg.

Amit érdemes kerülni, azok a felesleges, időpazarló funkciók, zavaró, szembántó díszítések, lassú, avagy éppen arcba mászó animációk, minduntalan felugráló pop-upok, szóval minden, ami a látogató agyára megy, és afelé billenti, hogy máshol keressen tovább.

Ha a végeredmény gyors, használható és esztétikus, máris sokkal nagyobb esélyed van megnyerni a látogató szimpátiáját, amiből lényegesen könnyebben születik árajánlatkérés, vásárlás.

Ha már az esztétikánál tartunk...

Életem során nem egyszer találkoztam már olyan weboldallal, amire egyszerűen rossz volt ránézni.

A hibásan megválasztott színek, a nem túl szerencsés formavilág, az egészséges szépérzéket nélkülöző, rendezetlen külalak - ez mind-mind hozzájárulhat ahhoz, hogy a látogató azt érezze: komolytalan céggel van dolga.

Megfelelő színösszeállítással akár még a látogató hangulatát is befolyásolhatjuk, például a zöld különböző árnyalatainak ügyes variálása nyugtatóan hat az agyra, míg a szürke akár untató, álmosító hatást is kiválthat.

A környezettől eltérő színekkel egyből felhívhatjuk a figyelmet egy új ajánlatra, akcióra, információra, persze ezt is a jó ízlés határain belül.

Fontos továbbá, hogy ne csak egyféle eszközről legyen érdemben használható az oldalad, ugyanis nagyon sokan már szinte csak telefonról böngésznek.

Kevés idegesítőbb dolog van annál, mint amikor nagyítgatni kell a kívánt tartalom megtalálásához, vagy ami még rosszabb: egy csomó információ akár elérhetetlenné is válhat a felhasználó számára!

Ha honlapod kizárólag asztali gépre van kalibrálva, azzal szinte biztos, hogy felesleges kényelmetlenséget okozol a más eszközzel hozzád betérőnek.

Kutatások kimutatták, hogy az emberek immáron nem elhanyagolható százaléka szinte kizárólag telefonon böngészi a netet, tehát ha őket kizárod a nem megfelelő, vagy hiányos optimalizálással, akkor ismételten potenciális ügyfeleket veszíthetsz!

BogiSped.hu