Hogy is lehet linkkel építkezni?

Linképítés, tartalom

A linképítés elsősorban a megtalálhatóságod miatt fontos, ugyanis ha a legnagyobb keresőmotor, a Google számára láthatatlan vagy nehezen észrevehető vagy, akkor annál hátrébb fogsz felbukkanni a természetes találatok listáján – ez gyakorlatilag egy weboldal halála.

Van egy vicces mondás: Ha el akarsz rejteni egy hullát úgy, hogy senki se találja meg, akkor rejtsd a Google második oldalára!

Ebben sok igazság rejlik, ugyanis a felhasználók nagyon kis százaléka lapoz tovább a második találati oldalra, hiszen ott már jóval kisebb az esélye, hogy releváns tartalmat talál az általa keresett kulcsszóra.

Terjed a hír szájról szájra, linkről linkre

Terjed a hír szájról szájra, linkről linkre

A Google keresőmotorja lényegében úgy működik, mint a pletyka – azt fogja neked ajánlani, amiről a legtöbb jót hallotta.

Linképítéskor posztok, cikkek, blogbejegyzések segítségével a Google fülébe sugdossuk, hogy ez és ez a weboldal a legjobb, mert ő is, és ő is pozitívan nyilatkozott róla.

Minél több helyről mutat link a Te oldalad felé a megfelelő kulcsszavak jelenlétében, annál inkább szívesen fogja a kereső is előre sorolni.

Természetesen ezt is lehet igénytelenül, párszáz szavas, néha emberi fogyasztásra alkalmatlan szösszenetekkel is tenni, vagy igényesen, mint például a Keresőben Első, akik változatosan, 200 és 1000 szó közötti terjedelemben jelentetnek meg bejegyzéseket, cikkeket az őket megbízó oldalról, több száz különböző oldalon, hogy úgy tűnjön: Záhonytól Sopronig mindenki az XY céget ajánlja erre és erre a kulcsszóra.

A linképítés egyel nagyobb kaliberű eszköze, mikor nem csak bejegyzések, posztok útján, azokba beágyazva található meg az oldaladra mutató link, hanem egy komplett új weboldal van létrehozva.

Amíg egy linképítő blogbejegyzés másról is szól az adott megbízó oldal témáján és kulcsszaván kívül, addig egy kimondottan erre a célra létrehozott honlap a teljes tartalmával utal rá, szakszerűen fogalmaz és nem tér el a tárgytól sztorizgatással.

Ennek a terjedelme minimum dupla annyi, mint a leghosszabb linképítő bejegyzéseké, tehát lehet rajtuk bőven tartalmat elhelyezni.

Ez nem kicsit költségesebb, mint az előbb említett stratégia, viszont a keresőmotor is sokkal szívesebben bízik meg olyan, a weboldaladra mutató forrásban, ami kimondottan azzal a tematikával foglalkozik, akár több kulcsszó használatával is.

Hiszen ha az egyik termékre csak a Terike néni esküszik, egy másikat pedig egy, a területen dolgozó szakember javasol, akkor Te melyiknek adsz inkább a szavára és melyik produktumot fogod előbb kipróbálni?

Tartalomszolgáltatás – fontos a mondanivaló

Tartalomszolgáltatás – fontos a mondanivaló

Unatkozik? Vásároljon mosómedvét! - harsogja Pepin sógor, ahogy csak a torkán kifér, ám az üres locsogást nyugodtan meghagyhatjuk neki.

Azonban a tartalom nem csak azért fontos, hogy a potenciális ügyfelet információval lássuk el az általunk kínált termékről, szolgáltatásról - a kereshetőség és megtalálhatóság továbbra is elengedhetetlen.

Ugyanis hiába adsz meg olyan keresőszavakat, amelyek egyértelműen a Te oldaladra vezetnék a látogatót, ha a szövegezésben ritkán fordulnak elő a preferált kifejezések.

Például: egy webshop termékeinek feltöltésekor fontos, hogy mind a termék nevében, mind a leírásában, valamint a meta-leírásában is szerepeljen az a kulcsszó, ami alapján szeretnénk, hogy az emberek megtalálják.

Természetesen elkerülhetetlen, hogy más is szerepeljen a kulcsszavak mellett, de ne felejtsd el: amit írsz, azt ember is elolvashatja, nem csak egy algoritmus!

Akit a kereső a Te termékedhez, szolgáltatásodhoz vezet, az jó eséllyel elolvassa, Te mit kínálsz az ő problémájára, és ha csak egy értelmetlen kulcsszóhalmazt talál, akkor tovább fog böngészni, de máshol.

Akkor a legjobb, ha a szöveges tartalom informatív, jól olvasható mindenki számára, ráadásul a keresés szempontjából releváns szavak és szóösszetételek is a megfelelő mennyiségben és formában vannak jelen, legyen szó akár termékleírásról, ismeretterjesztő anyagról, vagy akár blogbejegyzésről, ami a te oldaladon tűnik fel, vagy arra mutat linkkel. 

BogiSped.hu