A közösség ereje - Facebook és hirdetés

Mit tehetek még?

A Facebook jelenleg a legtöbbek által használt közösségi oldal, ebből kifolyólag óriási lehetőségek rejlenek benne!

Sokan hajlamosak „teleszemetelni” a hírfolyamot, éppen ezért egy megfelelő tartalommal, megfelelő célcsoport számára kibocsájtott hirdetés idővel igen jelentős előrelendülést hozhat egy cég számára.

Természetesen ezt is szakszerű kutatás kell, hogy megelőzze, mert bár a vaktában ellőtt tárral is be lehet vinni egy-két találatot, azért az mégsem váltja ki a célzottan leadott lövést.

Egy jó helyen és jó időben közzé tett videós vagy képes tartalom sok olyan embert is hozzád vezethet, aki nem feltétlenül reagál minden posztra, ami szembe jön vele, éppen ezért a like-ok száma kevéssé mérvadó, de például információszerzés szempontjából akár értékes is lehet.

Vannak viták a videómegosztást illetően, hogy hova érdemesebb tartalmat gyártani és fellőni: a Facebookra, vagy a YouTube-ra?

A válasz: mindkettőre!

A válasz: mindkettőre!

Az egyik használata nem zárja ki a másikat, sőt, érdemes úgy gondolkodni, hogy egymástól függetlenül, párhuzamosan vinni a két vonalat.

Amíg a YouTube lehetővé teszi terjedemelsebb videók közzé tételét, addig a Facebookon 12-20 másodpercnél hosszabbat semmiképpen.

Tehát: ha hosszabban kifejtős mondanivalónk vagy bármi egyéb ötletünk van, azt a videómegosztón tegyük közzé, a közösségi médiában pedig rövid, de velős üzeneteket közvetítsünk!

Miért?

Mert az emberek, miközben görgetik lefelé a Facebook főoldalt, annyi inger éri őket, hogy szöveges tartalommal esélyünk sincs: minimum kép, de inkább videó kell, abból se hosszú.
Ugyanis sokan utazás közben Facebookoznak, buszon, villamoson, stb. tehát nincs idejük végignézni egy 10 perces értekezést.

Viszont egy rövid, de érdeklődéskeltő, vagy akár vicces videóval sokszorosát érheted el azoknak az embereknek, akik megtekintik, mintha hosszasabb odafigyelés igénylő anyagot raknál fel.

Erre sokkal alkalmasabb a YouTube, de ott se mindegy ám, hogyan tálalod a közzétenni kívánt információt.

Ha megnézed a legnépszerűbb youtubereket, észreveheted, hogy a legtöbb videójuk 10 és 20 perc közötti hosszúsággal bír.

Persze vannak kivételek, egy-egy élőben közvetített esemény vagy exkluzív tartalom, ami vagy megérdemli a több időt, vagy nem, de néha ilyen is belefér.

A fogyasztók jelentős részének a türelme véges, tehát ha hosszabb videót készítesz, de nem tudod végig fenntartani az érdeklődést, akkor sajnos el fogod veszíteni az emberek figyelmét.

Nagyon fontos a belépő – az első fél perc annyira meghatározó, hogy sokan végig se várják, ha nem azt kapják egyből, amire számítottak.

Vagyis még ha később le is ül a hangulat, kicsit kifejtősebbre veszed a formát, akkor is ügyelj arra, hogy az elején, lehetőleg 30 másodperc és 1 perc között annyi néző figyelmét ragadd meg, amennyiét csak tudod!

Fontos a közösség, onnan jön a közönség!

Fontos a közösség, onnan jön a közönség!

A YouTube, a Facebook, és az Instagram a három, legtöbbek által használt információs csatorna, tehát hatalmas baklövés lenne a számodra, ha legalább az egyiket nem próbálnád meg a saját célod elérésére használni.

A jelenléten és tartalomszolgáltatáson túl természetesen itt is vannak üzleti lehetőségek: tudsz magadnak reklámidőt venni, tudsz hirdetést feladni, fizetett kiemelést alkalmazni.

Ezekre se sajnáld a pénzt, főleg a Facebookon, ugyanis megfelelő célközönségnek címezve, széles körben megosztva a tartalmaid komoly hatást képesek gyakorolni a látogatottságodra, forgalmadra!

Tehát gondold át, kik a te célközönséged, hogyan érheted el őket, milyen üzenetre vevők, és képes vagy-e megadni nekik, amire vágynak annak érdekében, hogy téged válasszanak?

Ha úgy érzed, nem menne egyedül, itt is fordulhatsz szaksegítséghez, hiszen az online marketinghez már a közösségi kampányolás is szervesen hozzátartozik!

Ne ess kétségbe, nem kell felfogadnod egy influencert, bár ez is egy út, de a marketinges cégek rendszerint már erre is fel vannak készülve.

BogiSped.hu